Gyógyhatású készítmények

Ligetszépeolaj

  • Serkenti a jó minőségű méhnyakváladék kiválasztását. A ligetszépeolaj fontos zsírsav, amely gamma-lenolajsavat (GLS) tartalmaz, ez pedig prosztaglandin E1 nevű hormonszerű anyaggá alakul át. A ligetszépeolaj segít a szervezetnek a nyerstojásfehérje-szerű méhnyakváladék termelésében.  Ligetszépeolaj étrend-kiegészítőt csak a ciklus első – ovuláció előtti – a menstruációtól az ovulációig tartó szakaszában ajánlott szedni (méhösszehúzódásokat okozhat ovuláció után) Ajánlott napi mennyiség: 1500/ 3000 mg. Egy-két hónapig is eltarthat, míg kialakul az az eredmény, amire számítunk.

 


  • Méhpempő: termékenységet fokozó hatású, mivel serkenti a progeszteron hormon termelődését

 

  • aloé készítmény: termékenységet fokozza

 

  • Barátcserje: segít az ovuláció szabályozásában

 

 Barátcserje: Kifejezetten női bajokra van, kapszula vagy tabletta formájában lehet kapni. Ez rendbeteszi a hormonháztartást, főleg a ciklus második felében segíti a sárgatest működését (a kilökődött petesejt helyén képződik a sárgatest, aminek az elegendő működése vagy mennyisége segít megtartani a babát, ha megfogant, vagyis segíti a beágyazódást). Van még egy jótékony hatása: leviszi a magas prolaktin szintet, amely szintén felelős lehet a tüszőrepedés elmaradásáért. A barátcserjének legalább három hónapra van szüksége, hogy csökkenteni tudja a prolaktin szintet.

Tea formájában: 2-3 csészével fogyasztanak belőle az egész ciklusban. Tabletta formában hatásosabb és egyenletesebb a szedése, azért is, mert a barátcserje termésének hatóanyagai vízben nem oldódnak, így a tea nem olyan hatásos. A tea elkészítése: csészénként 1-2 teáskanálnyi bogyót leforrázunk és 10 percig állni hagyjuk.

 

Gránátalma: Az arab világban és Indiában a nők régóta fogyasztják a gránátalma magjait, amelyek bőségesen tartalmaznak növényi ösztrogéneket, C-és B5 vitamint és káliumot. A magok szabályozzák a hormonháztartást, gyulladásgátló és erősítő hatásúak.

Így használd fel: a friss magokat a burokkal együtt fogyaszd. Mire figyelj? Maximum három hónapig javasolt a magok fogyasztása, mert ingerlékenységet és alvászavarokat okozhat

 




About the Author

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.